frussen

Kom nyss hem så nu sitter jag här och är alldeles jätte frussen, fy vad kallt det är!
Imorse vaknade jag elva, ganska lagom med sömn. Vid ett åkte pappa och jag till stallet, hästarna hade precis fått lunch så jag mockade och sen tog jag in honom, lät honom dricka lite varmvatten först och han drack upp nästan hela hinken, haha. Gjorde iordning honom och sedan gav vi oss ut i kylan, pappa fotade medan jag red runt ängarna, vill ju verkligen ha några mysiga vinterbilder där jag galopperar i snön!
Det gick bra, han var väldigt pigg som vanligt och jag höll på att frysa ihjäl (trotts att jag hade nästan alla kläder jag har i stallet) så det blev inte så länge, galopperade ungefär 2-3 km i båda varven och travade en hel del såklart. Pappa fick en del riktigt fina bilder men känner inte för att lägga upp dem just nu så de får komma i ett separat inlägg senare istället helt enkelt!
Nu ska jag se till att tina upp ordentligt, ska nog ta en varm dusch!

Kram, Tove


Kommentarer
Anonym

Fina hästar, och intressant blogg. Allt bra med dig?:)

2010-01-04 @ 10:03:58
URL: http://mittwonderbaraliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0