Dagens ridpass..

Hejhej i kylan!
Åkte till stallet halv elva idag, vi blev fyra stycken som red ut, Jag (London), Jessica (Guinita), Frida (Lilla D) och Amanda (Orcus). Vi bestämde oss i alla fall för att rida till andra sidan vägen. London var lite småseg i skritten i början men det kan han ju vara och i traven sedan var han helt okej, travade på de breda grusvägarna (som såklart var täckta med snö) och skrittade en del i skogen, sedan på vägen tillbaka skulle vi ta en lite lugn galopp på grusvägarna men London undrade nog vad lugnt betydde.. Han hade iaf väldigt mycket överskottsenergi och sprang på som en tok, ingen idé att hålla in honom då han isåfall bara blir ännu mer stressad, lät honom galoppera på ordentligt på en raksträcka och sträcka ut sig sen travade vi en bit för att sedan skritta tillbaka över vägen. Släppte ut honom med innetäcket under utetäcket så att han inte skulle frysa..
Fick skjuts hem av Anna och Amanda, tacktack <3
Och nu ska jag väl bädda ner mig i soffan eller något liknande och tina upp, det är ush kallt! Men imorgon ska det tydligen vara varmare.
Ett måste den här veckan är att klippa Londons man, den ser bara för hemskt ut! Längst fram står den rakt upp och sen har den blivit jätte lång ;/ We'll se how it goes !

Har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska hitta på imorgon:
Alternativ 1: Träna dressyrprogram i ridhuset inför kommande dressyrtävlingar samt för att se hur pass bra han lyssnar.
Alternativ 2: Rida ut, lite lättare konditionsträning.

Så vad tkr ni?
Och förresten, tkr ni att jag ska försöka ställa frågor till er läsare så att ni har något att kommentera om?


Bild från idag... Manen måste klippas!!



Kommentarer
Emma

Alternativ 1 tycker jag :D

2010-01-09 @ 15:08:43
Martina

Alt 1! Dressyryryryryry! :D

2010-01-09 @ 16:26:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0