Söndag

Tävlingen gick inte alls bra, London var extremt tjurig, berodde nog på att det var så kallt (han är ju känd för att vara lite smått kräsen).
Framridningen var väldigt dålig anordnad, man skulle tydligen bara rida runt på parkeringen (som egentligen var en stor utebana) men där körde folk med bilar och det var hästar överallt så det blev inte mycket till framridning, de hade spärrat av ett litet område där man kunde rida ostört men det var som en pytteliten volt, hur lätt var det att rida där? Svaret är inte alls.
Kändes rätt bra på framhoppningen till LD:n, måste säga att det inte var ett roligt ridhus att rida i. Det var mörkt (!) och litet. I det stora ridhuset var underlaget inte det bästa, det var stenhårt för och sedan ett tunt lager med mjukt. Det var dessutom lite dumma svängar med i banan så han fick inte riktigt med sig bakbenen i en del av dem. Några gick omkull så vitt jag vet, flera ramla av och många stannade.
Jag tyckte att jag red ordentligt men antagligen gjorde jag väl inte det, var så kall om benen så kände dem ju knappt. Slutade på 16 fel i första klassen, två stopp och ett nerslag. Han var inte alls villig att göra det jag ville, kändes inte kul.
Han fick stå i transporten mellan klasserna medan vi åt lite och tittade när de andra hoppade. Hade sedan god tid på mig att värma upp igen och han var super fin i traven när jag red runt på den lilla volten. Men det var ju dock inte hoppbiten. När vi sedan hoppade fram kändes han lite halvdan och det visade sig ju inne på banan sen. Blev där uteslutna men hoppade sista hindret en gång efter bara för att komma över.
En riktigt misslyckad tävling kan man väl säga men jag tror att det berodde på kylan. Usch säger jag bara!
Det var verkligen iskallt, inte kul.
Men man måste dock uppleva motgångar för att kunna njuta av framgångarna, eller något i den stilen ;p
När vi kom tillbaka till stallet fick London nya skor eftersom Maria hade fått ställa in i fredags, fick återanvända skorna eftersom broddarna sätt till att de inte blivit utnötta ;)
Nästa tävling blir (hoppas!) Pay and jump den 14 mars, inte helt säker men hoppas på det. Antagligen några andra från stallet som åker dit också. Hoppas på varmare väder!

Blev inte så mycket bilder men lägger upp några senare.
Kram, Tove


Kommentarer
Mina

Tråkigt med tävlingen, men det går säkert bättre för er nästa gång! :)

2010-02-22 @ 22:07:13
URL: http://femgangare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0