Hoppträning

Ledsen att jag inte skrev igår, hade planerat det men så gick man och fick en ny migrän attack...
Hoppträningen gick verkligen super bra, han kändes fin och luftig i galoppen redan i början men bjöd inte på riktigt lika mycket när vi travhoppade, men sedan när vi började hoppa en båge i galopp gick det jätte bra. Sedan hoppade vi en serie på ena långsidan med tre studs och sedan två galoppsprång och oxer, och London FLÖG över! Kändes helt underbart, vi hoppade runt 105cm på den fast tror att han hoppade högre x)
Kändes i alla fall helt underbart! Det var inte så mycket hinder utan innan vi började hoppa banan var det bara de sista räcke-oxer på långsidan med fem (tror London tog sex?) galoppsprång emellan, även där hoppade han underbart bra :D
Jag hoppade banan sist, ungefär 90-95cm med något enstaka på 1m, kändes jätte bra. Mellan 1(serien) och 2(ett diagonalt räcke) var det rätt lång galoppsträcka och London fick lite för mycket tid att tänka efter där men han hoppade i alla fall :D Lite konstigt hopp men rev inte, resten av banan gick skit bra men hoppade i alla fall ettan och tvåan igen bara för att. Kändes super duper bra!
Glupsk som ponnyn är snodde han ju halva min bulle på vägen upp till stallet...
På vägen hem började jag återigen få jätte ont i huvudet och mamma började snacka något om att mitt vänstra (där jag har ont) blodkärl syntes mer, fattade inte riktigt men gick i alla fall och la mig på en gång..
Vaknade för en liten stund sen så tänkte äta lite mini-lunch och sedan tror jag att jag ska till skolan för att göra prov...

Ha en bra dag!
Kram,
Tove


 London & jag under Tusse träningen :) Tycker om den bilden!



Kommentarer
Elin

Kul att träninge gick så bra! fin bild :)

2010-02-18 @ 10:08:13
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Anonym

jo jag känner exakt detsamma :D

2010-02-18 @ 17:55:26
URL: http://thejumprider.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0