Två heztar

Hejhej!
Hebbe: Red i ridhuset, provade att rida i hans dressyrsadel och det gick bra :) Kändes lite ovant bara och lite för mycket "stoppning" i knäna för mig när jag red lätt men funkade super att sitta ned i. Han gick och tryckte ut rumpan lite när jag red på spåret så försökte peta tillbaka den men då blev han sur, hehe. Men gick sedan bra :) Var lagom framåt och lyssnade bra, för det mesta i alla fall ;) Vi hade tur att ingen snö rasade ned från taket under den tiden vi var där (det hade gjort det bara några minuter tidigare) för då hade nog Hebbe blivit helt crazy ;p
London: Ridhuset var bokat från klockan 18 så det blev istället lite promenad runt på den snöfyllda ridbanan. Det får föreställa kommande veckans vilodag, haha. I början lyssnade han jätte bra även utan grimskaft och travade när jag sprang, stannade när jag stannade och så vidare. Men sedan fick han för sig att han skulle undersöka det bortre hörnet och travade dit. Bakom skogen var det typ massa hundar som skällde så de stod han och lyssnade på. Min knasiga ponny ;p Men till slut kom han iaf fram till mig och tiggde lite godis ;)
Tänkte skriva mina planer för morgondagen redan nu då jag antagligen inte kommer ha mycket tid över till att blogga imorgon.
Dagen börjar i alla fall tidigt då vi ska ta ut alla hästarna i övre stallet (18 st) och sedan ska vi åka till Ikea, hinner antagligen slappa lite hemma, och sedan bär det av till stallet igen då jag ska rida plus att vi ska ta in hästarna också. Så det blir en rätt stressig dag men kommer i alla fall få tid att blogga på kvällen ;P






Kommentarer
Frida James

SV: hoppning är bäst! :D vilka klasser? Ja dressyr vill jag också tävla snart också, måste bara få lite mer flyt ;)

2010-02-28 @ 21:17:57
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/
Frida James

SV: Just nu tävlar jag inte eftersom min häst är ny och inte tävlad så mkt alls. Vi ska börja med lättare klasser till våren. Med min förra häst tävlade jag 1 meter. Siktar på att starta 110 senare också!

2010-02-28 @ 21:57:37
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/
N

Sv: Hihi, när är din nästa tävling? :)

2010-02-28 @ 22:16:38
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Ronja

Sv: Tack detsamma! :)

Tävlar du nått med dina hästar? :)

2010-03-01 @ 00:35:44
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Lydia Granström

Taack!:) , så fin blogg du har!

2010-03-01 @ 09:44:31
URL: http://lydiagranztrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0