Snö :D

Om det inte var tvunget att vara så kallt skulle jag vilja ha snö året om! Det är så underbart att galoppera i virvlande snö :D
Mötte ju som sagt Amanda på tåget och sedan åkte vi vidare till stallet där vi fixade allt och sedan tog in de två busiga pownisarna. Borsta, sadla, tränsa och satt sedan upp för att bege oss ut till slingan, vi red bakom salixen på vägen dit eftersom traktorn var ute. Började sedan trava nästan på en gång i snön och gav oss sedan ut på ängen istället för att bara rida runt den, känns så väldigt lustigt när hästarna tar så mycket större och luftigare steg, ganska svårt att rida lätt i ett bra tempo (dessutom om man är van vid små ponnysteg, fast det har ju inte London så jag ska väl inte säg något, haha).
Smart som jag var hade jag ju faktiskt tagit med digitalkameran så vi fotade varandra lite när vi red runt, Amanda filmade mig också när jag galopperade :) Han gjorde faktiskt ett hyfsat galoppombyte men det kom tyvärr inte med på filmen. Sedan red vi tillbaka efter ungefär 45 min och då började jag göra iordning för intaget och det gick fort för mig och mamma att ta in alla hästar så jag var hemma för en timme sedan :D


 Orcus och London

Amanda & Orcus

Och sist men absolut inte minst, galoppvideon på mig och London :D



Jag har faktiskt några ideer på saker jag ska skriva om på bloggen men vill höra er läsares åsikter :)
 Skriva lite kort om Londons hagkompisar
 Skriva om utrustningen
 Ha en frågestund (Och den här gången vill jag ha lite fler frågor!)
 Komma med lite tips på ridövningar som jag använder mig av (fått detta som önskemål tidigare)

Vad tycker ni?



Kommentarer
Anonym

åh de va super roligt idag! jag tror hästarna tyckte det med, även om de va jobbigt för dom.

HAGKOMPISAR! haha.

2010-02-08 @ 18:44:27
MLI - ryttaren på väg upp till hög nivå.

sv; tack :) detsamma:P

2010-02-08 @ 19:04:03
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Lollo

Men det får inte vara för mycket snö. Men mysigt med 7cm eller något. Men nu går det till magen på min ponny.. :/

2010-02-08 @ 20:06:37
URL: http://westerngirl.devote.se
Emma

super mysigt att galoppera i snön!:D

om man har en häst som kan det.. <3

2010-02-08 @ 21:11:18
URL: http://twiiiist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0