Shopping

Skola idag igen, inget vidare, på idrotten hade vi ingenstans att vara eftersom vi inte får använda idrottshallen på grund av rasrisk så vi tog en promenad hela klassen och jag hann få ett par hundra snöbollar på mig under den tiden.
På väg till stallet (mamma skjutsade eftersom jag vart hos sjukgymnasten) körde vi in på Hööks och shoppade lite, blev bara tre saker, nytt träns, nytt shabrak och ett par överdragsbyxor :D

Överdragsbyxor           Träns (dock i svart)      Shabrak (full) 249:-
ord. 199:- fick för         ord. 579:-, 20% rabatt
99:- då en knapp var    så fick det för 447:-
lite trasig.

Väl i stallet fixade jag allt, småpratade lite med människorna och drog sedan ner till ridhuset. Hade lagt upp en väldigt bra plan på hur jag skulle rida (Övergångar) och det gick bra, började i traven där jag växlade mellan, skritt, trav och halt och sedan lite mellan galopp förståss. Gjorde faktiskt en del hyfsade halter direkt från galoppen sedan också. Kändes lite trött men förståeligt efter snögaloppen igår men bjöd på ärligt och gick helt okej, kändes avslappnad och hängde inte för mycket i handen.
Efteråt provade jag både träns och shabrak, båda satt bra och passade honom alldeles utmärkt. Har ofta svårt att hitta träns eftersom han har ganska smalt, men normalstort för övrigt, huvud så nosgrimman är väldigt ofta för stor, men den här satt bra :)

Kram, Tove



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0