Måndag

Hejhej!
Kom till stallet vid halv fem och mockade, hästarna hade inte kommit in ännu så hann göra det i lugn och ro. Inte alls kul att mocka nu, ser typ ingen skillnad på skit och torv nu när det mesta har frusit.. Slänger antagligen ut en massa ren torv men gör ju så gott man kan. Fixade sedan fodret och tog in London. Och vad ser man då? Jo, röd snö över höger bakben. Suck. Blev såklart lite nervös över ifall det skulle vara något ordentligt sår därunder men borstade bort snön och lyckades inte hitta något sår, lite rött o blodigt under pälsen och det rann lite blod med inget sår. Inte varm eller svullen heller, Jojjo kollade på det också och tyckte inte att det fanns något att göra.
Borstade honom, torkade bort lite av blodet (eftersom snön stängt inne det så kom det en del när jag tagit bort snön, han hade antagligen skurit sig på en hård snö/isbit i hagen eller liknande) och gjorde sedan iordning honom för ridning.
Skrittade fram ute, ett varv runt slingan, tillsammans med Alex och Sanny, kändes lite konstigt, riktigt länge sen, saknat! Sedan travade vi sista långsidan och red ner till ridhuset.
Eftersom han kändes ren så red jag ordentligt men krävde inte något överdrivet. Kändes helt okej, inget 'super' men bra ändå :) Super fin i vänster galoppen, satt bara stilla och använde skänklarna och han gick super. Fick beröm av Gun också så det kändes bra :D
Travade och skrittade av ordentligt och gick sedan upp till stallet, ställde in i boxen, tog av allt, borstade och satt på täcket :)
Sedan kom mamma och hämtade mig, åkte hem och åt middag, har duschat osv :P
Under kvällen nu ska jag bara slappa framför tv:n, se på House :)
Fortsätt att kommentera, det är ni underbara läsare som gör att jag håller bloglusten uppe! <3

Kram, Tove


Det skulle sitta fin med lite värme nu...



Kommentarer
frida

Hej :) såg att du hade hittat till min och emmas blogg! Gud vilken fin header du har!

2010-02-23 @ 21:15:02
URL: http://ponnierna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0