Lördag

Asså herregud! Vi kommer ju få vår i maj-juni om snön fortsätter att komma såhär >.<
Idag blir en fullspäckad dag med massa pyssel i stallet och sedan sover Sofia över.
Att göra:
- Mocka
- Foder
- Rida
- Smörja (Träns, sadel, gjorden, stövlar)
- Tvätta (benskydd m.m)
- Borsta finaste ponnyn så att han skiner :D
- Fläta
- Packa ihop alla saker
- Hämta trailer
Sen får jag slappa tillsammans med Sofia resten av kvällen.

Det blir kort dressyrpass i ridhuset idag, det är alldeles för halt nere på slingan och om det är snöstorm har jag ingen lust att rida ute. Så tänkte mest rida lite enkelt lösgörande i alla gångarter och känna på honom lite. Sedan kommer Sofia och hjälper mig att fixa honom och smörja och sådär, så det går ju mycket fortare när man är två ;)
Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma vilket schabrak jag ska ha, något av de gråa i alla fall. Kanske tar med mig båda så att jag har ett i varje klass, haha ;p Kan inte riktigt bestämma träns heller (blöh), om jag ska ta det nya eller det gamla, så det ska jag diskutera med Sofia sen.
Man kommer ju vara tvungen att sätta på sig en massa tjocktröjor under kavajen imorgon annars kommer man frysa ihjäl. Om jag dessutom ska ha mina stövlar så kommer jag ha stelfrusna tår.. Men vad gör man inte för att få tävla?!
Hoppas verkligen att vi kommer iväg imorgon, det ska inte komma så mycket snö i natt/imorgon så de borde hinna ploga vägarna o sådär. Hoppas!

Vad har ni för planer för helgen?

Kram,
Tove


 Sötaste Blaize.



Kommentarer
ebba

Kul med tävling :D

2010-02-20 @ 16:30:25
URL: http://brejjk.blogg.se/
Sofie

Va med och tävla om veckans blogg i min blogg. Du kan vinna intervju och bild länk i en månad!

2010-02-20 @ 20:26:49
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
micaela

ååh min lilla älskling :D

2010-02-20 @ 23:49:49
URL: http://micaelapicaela.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0