Lektion för Gun

Jag har egentligen ingen som helst lust att blogga nu, jag är jätte trött och skulle egentligen bara vilja krypa ner under täcket i sängen och somna, men det har ju mitt huvud en annan åsikt om, dvs jag kommer inte somna om jag går och lägger mig tidigt.
Men över till min dag nu då!
Skolan började kl 9, lite sovmorgon, och höll på fram till strax innan tre. Tisdag-Onsdag-Torsdag nu ska vi ha tema vecka i skolan, film, så på eftermiddagen åkte vi till Solna (Råsunda) och filmstaden där vi fick se en 1h lång film, nästan alla somnade! Men jag lyckades slå huvudet i ngn gammal telefon som stod på ett bord bakom min plats... Efter det tog vi tåget tillbaka till skolan och jag åkte ist raka vägen till Upplands väsby för att ta bussen därifrån. Mötte Martina där och när jag kom fram till stallet fixade jag allt innan London fick komma in och äta lite hö.
Sedan begav vi oss ned till ridhuset för att värma upp. Kändes lite seg och stel först men sen kändes det åtminstone lite bättre. Lektionen började med skänkelvikning på diagonalen, gick helt okej men kan inte säga att jag var jätte nöjd. Sedan i slutet jobbade vi lite med en övning där man rider mellan olika punkter. Jag har väldigt lätt för att falla ned med blicken och koncentrera mig på hans nacke så det var riktigt bra för mig att ha ngnstans att hålla blicken hela tiden. Då kändes han riktigt super! Gjorde den övningen i både trav och galopp och han kändes jätte bra!
Nu ska jag dra ut med Sarah så vi hörs igen imorgon, hinner antagligen blogga lite innan jag drar till stallet då!
Kram, Tove

Veckans schema:
Måndag:
Ridtur runt slinga
Tisdag: Dressyrlektion för Gun
Onsdag: Hoppträning för Lisen
Torsdag: Sofia har London
Fredag: ?
Lördag:
Uteritt
Söndag: Uteritt

Hoppas på att faktiskt ha tid att prova tolka efter London någon dag i helgen, någon som skulle vara intresserad av att hänga på?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0