Hejdå förkylning!

Som ni antagligen förstår så blev det ingen skola för mig idag, känner mig trött, hängig, ögonen rinner och har ont i halsen. Jag gillar verkligen inte att vara hemma från skolan, man missar så mycket. Men imorgon SKA det bli skola hur jag än mår.
Jag känner mig super duper taggad till på söndag.. nu får tiden gå fort!
Idag blir det vila för ponnyn, hade ändå planerat det och nu när jag mår dåligt också så blir det definitivt ingen ridning. Men måste till stallet för att ta in alla hästar så får pyssla om min lilla bus ponny då.
Nu ska jag fortsätta att plugga matte (prov på torsdag) och sedan ska jag slappa lite till.
Ha det bra! (ridschema nedan)


 Ridschema v. 7
 Måndag: Vila
Tisdag: Dressyrlektion för Gun, ridhuset
Onsdag: Hoppträning för Lisen, ridhuset
Torsdag: Ridtur runt slingan
Fredag: Dressyr i ridhuset (Hovslagare)
Lördag: Lugn ridtur runt slingan
Söndag: Tävling :D
Hur brukar ni lägga upp ridningen innan en tävling?
Kommentera!



Kommentarer
Elin

Precis som du säger så är man ofta nervös vid lastning. Vilket jag kommer vara trots att hästen bara ska flytta. Men jag blir nervös över småsaker väldigt lätt. Därför får min kompis lasta medans jag städar ur boxen.



Jag tävlar inget på min nuvarande häst pga lastningen och andra osaker. Men nästa häst som köps i slutet av sommaren är väl tänkt att det ska tävlas med så småningom. Och då kommer jag lägga upp min vecka liknande din förutom dagen innan tävling. Då rider jag ett dressyrpass för att känna hur hästen känns inför tävlingen så jag har koll på vilken form den verkar vara i. :)



Ha det kalas o London är så otroligt fin!

otroligt härlig färg

2010-02-15 @ 15:23:16
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Sabina

Dagen innan tävling brukar jag trimma lite på banan, ganksa kort pass bara för att göra lite lösgörande och göra en sista "chek" :)

Sen skulle jag ha minst en vilodag innan tävling så att hästen är pigg och framåt :)

2010-02-15 @ 23:31:02
URL: http://szander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0