Hejdå förkylning, nu får det räcka!

Mamma tyckte jag skulle vara hemma idag också så jag håller mig frisk sen. Såg de tre (?) första avsnitten av Ponnyakuten igår och tycker det verkar som ett bra och lärorikt program, även för de som kanske inte har något problem med sin häst men man lär sig en hel del. Men många av de som är med är ju rädda för sina hästar eller bara väldigt osäkra i sig själva. Men lägret är nog väldigt lärorikt för dem så det var ju tur att de kom med ;)
Om ett par timmar måste jag bege mig till stallet eftersom det är dressyrlektion som står på schemat. Hoppas att det går bra idag men har en känsla av att det kommer göra det :)
Det har blivit lite efteranmälningar till tävlingen på Söndag så vi kan åka dit lite senare. Eftersom London ska knoppas(!) så behövs det lite extra tid, men vi flätar på lördag kväll och så knoppas det på morgonen. Jag är dålig på att fläta men knoppa, det kan jag, haha. Så flätorna får Sofia göra x)
Vad tycker ni är finast i hoppningen, knoppat eller oknoppat?

Kram, Tove


Kommentarer
Elin

Så tråkigt med folk som alltid slänger på en graman och dessutom rider dom oftast bara på gramanen o inte på tygeln :(

Vi hade en sån tjej i mitt stall förut. Såg nog aldrig henne rida utan graman :( hon hoppade till o med på gramanen..



Jag är lite kluven med knoppar i hoppning. Det är så otroligt snyggt och det ser prydligare ut med knoppar. Men samtidigt kan det alltid vara ba o hålla i manen om man behöver :P

hm svårt o bestämma mig

2010-02-16 @ 13:52:54
URL: http://karisma.bloggagratis.se
N

Sv: Hahah, aa ;)

Ja tycker att det är helt beroende va man har för häst om man ska ha knoppar eller inte. Har du ponny eller häst? :)

2010-02-16 @ 14:45:07
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Martina

KNOPPAR! Beror på kallblod/varmblod/halvblod eller vad som. Men i de flesta fall knoppar, det ser stilrent ut. I like!



Och jag tycker det är asbra förresten att du peppar på dressyren och går in med positiv känsla. Det tycker jag är nice, självkänsla ska man ha!

2010-02-16 @ 15:40:16
Sofia

Knoppar ofc ;) det passa iallafall på London tycker jag :D

2010-02-16 @ 15:46:09
URL: http://sofjaoh.blogg.se/
Onthebit - bloggen om dressyr

Tycker knoppat är finast, men då är jag också dressyrryttare. Ponnier får gärna ha utsläppt panlugg dock :)

2010-02-20 @ 12:13:54
URL: http://oonthebit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0