Finaly friday

Hejhej!
Skolan idag gick himla trögt, är riktigt trött nu, så himla skönt med helg och som ett litet plus i kanten har vi studiedag på måndag! JIPPIE!
Åkte till stallet direkt efter skolan och när jag väl var framme bytte jag om, mockade och fixade sedan fodret, fick då hjälpa av Amanda, tacktack (:
Amanda (Orcus) och jag drog ut på en liten kort tur runt slingan till att börja med men det var faktiskt en fruktansvärd dimma så vi såg inget och man vet ju aldrig, som sagt, så dyker ju älgarna upp när man minst anar det, tror i alla fall att jag såg ett rådjur springa på andra sidan dimman men har ingen aning. Vi begav oss iaf efter ett varv trav till ridhuset där vi två (Amanda och jag) var ensamma, jätte skönt! Som sagt var jag trött så orkade inte rida ngt överdrivet fint osv utan blev mest lite lätt lösgörande, lite sidvärts på diagonalen och sådär och även lite förvänd galopp som gick super! Kändes riktigt bra i galoppen men när jag sedan tog bort stigbyglarna blev London lite för pigg.. Jag längtar tills den dag då jag kan sitta och traggla dressyr i en riktig dressyrsadel!

Har nu bestämt mig för att skriva ett inlägg om utrustningen m.m inom kort, tänkte fota lite i helgen så jag kan lägga ihop det bra (:
Tar gärna emot tips från er läsare också!

Under kvällen ska jag bara slappa, titta på The Ugly Truth och äta lite snacks ;) Älskar verkligen den filmen! Såg den på bio med Ida i höstas och vi fick hem den idag, så det blir kvällens film :D

Kram, Tove


Kommentarer
Julia

Lägg ut kapitel från dina böcker! Snälla!

2010-02-06 @ 18:20:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0