Dagens ridpass...

Hejhej!
Fick helt plötsligt ganska mycket att skriva om.. Men det får räcka med två saker ;)
Till att börja med, dagens ridpass..
Åkte till stallet vid 6, pappa mockade och fixade hö medan jag borstade London innan vi begav oss ner till ridhuset, barbacka på innetäcket. När jag skrittade fram skrittade jag ungefär halva LB:1 sen kom jag inte ihåg mer, haha. Men kändes i alla fall mjuk och följsam, lite seg men sedan i traven bjöd han på ärligt och bra, fin form i båda varven. Gjorde en del serpentinbågar och lite skänkelvikningar på diagonalen och kvartslinjen. Sedan blev det lite galopp, kändes jätte bra i vänster varv och gick där jätte fint, bjöd framåt osv. I höger kändes han inte riktigt lika bra, tittade lite för mycket in i väggen (ville inte riktigt lyssna på högertygeln) men i slutet gick det bra, försökte hålla mig en bit ifrån väggen och sådär. Travade sedan av på långa tyglar, nöjd med pownin :)
Jag älskar verkligen att rida barbacka! Förutom att han är så grymt obekväm att sitta på -.-' Men gångarterna kan man ju verkligen inte klaga på så på sätt och vis kompenseras det väl ;p
Jag tycker att jag rider mycket bättre utan sadel, varför vet jag inte riktigt men de här tre sakerna märker jag på min egen ridning:
 Bättre och mer korrekt sits
 Stadigare hand
 Kommer åt bättre med skänklarna

Det beror nog på att jag rider dressyr i en hoppsadel annars men jag vet inte riktigt, har i alla fall bestämt mig för att försöka rida dressyr barbacka en gång i veckan för att se om det blir större skillnad på min ridning och hans sätt att lyssna på mig..


Sen över till nästa grej, Startlistan för Stäket har kommit nu :D Det är faktiskt en hel del hästar med som jag känner igen så ska bli intressant att träffa alla (; Kommer kanske bli så att mamma och jag åker dit på lördagen då det är storhästar, då kan jag passa på att fota och ett par kompisar är med och tävlar. Bla. tävlar LindaUlmus och NicoleMaktman den dagen, så hoppas på att kunna åka!

Jag ska starta både LD(80 cm) och LC(90cm) på söndagen och startar som nr 3 i både första och andra, lätt att komma ihåg :D På ponnydagen startar även lite hästar jag 'känner', Blaize och Phoebe från stallet (Mickis tävlar båda) och sedan Babello från Telis :)
Shit vad jag längtar! Ska bli så kul med tävlingsdebuten för våren, nu får alla hålla tummarna för mig och London och önska oss lycka till!
Sofia ska följa med som hästskötare, skönt att ha någon med sig :)

Kram, Tove


London & jag, lokal LC på Vallentuna RK.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0