Dagens ridpass + presentation.

Haha, visst var jag duktig som mobilbloggade? Det tycker i alla fall jag, skulle göra det oftare om det inte kostade pengar... Får se om jag kanske kommer överens om något med pappa ;)
Åkte kommunalt till stallet, träffade Therese på första bussen och sedan Sanna i väsby så vi tre satt och snacka lite på bussen ;) Kom sedan fram, mockade, fixade påsar och hinkar osv innan Dinosaurien (aka London) fick komma in och stå i gången medan jag borstade. Snö/is kockor över hela benen som tog ett tag att pilla bort ;p Red sedan ut tsm med Katja & Brian, runt slingan. Först fyra varv trav och sedan lite galopp på slutet, kändes mjuk, följsam och framåt :)
Ska försöka hinna duscha nu, äta något och sedan fixa mig innan Sarah och jag drar till Kista.


 Jag lovade er en presentation av mig och London, mig själv har jag väl inte så mycket att säga om förutom att jag är Londons lyckliga ägare... Hade en c-ponny på foder innan vi köpte London o sådär.
Men över till London (och det här blir väldigt långt, läs det du orkar helt enkelt), lättast att beskriva honom blir att lägga in annonsen som var ute när han från början var tillsalu och jag sedan köpte honom...
"D-ponny 145,5cm. En ponny med mycket personlighet som är supersnäll i all hantering så som sko, klippa, duscha, lasta och trafiksäker, snäll att rida ut på själv och i grupp. Han är född 1996, importerad från England med okänd härstamn. Han är en mycket tålig korsningsponny som aldrig varit skadad! Han har gått på dressyrbanan med 67% i LA och har även i den klassen segrat. Har ett flertal placeringar i LB och LA dressyr från förra året. Inte tävlad i år någonting pga att jag är över 18. Han är en riktig allround ponny! Senaste åren har han bara gått dressyrtävlingar då intresset har växt mer för det. Han har tidigare år gått upp till 110cm hoppning med felfria rundor, 1m hoppning med vinster och placeringar. Även placering i varenda start i debutant fälttävlan, som han tycker är extremt kul. Läromästare = När du gör rätt så gör han rätt."
Eller hur låter det bra? Det tyckte i alla fall jag så vi åkte för att provrida honom. Jag fall för honom på en gång, då hade han faktiskt stubbman! Eller ja, det var meningen att den skulle ligga ner men den hade börjat stå upp, han såg sådär gulligt busig ut! Jag provred honom i alla gångarter, han var väldigt pigg i galoppen och hoppade stora luftiga språng över räcket jag fick prova. Jag var helt klart kär! Så vi fick titta på alla papper och sedan bestämde vi att veterinär beskikta honom, han var besiktigad i mars (det här var i maj) så det borde ju inte vara några problem, men vi ville vara på den säkra sidan.
En vecka senare åkte mamma och jag ned till Norrköping (det var där han stod) för besiktning, jag var jätte nervös men han gick igenom utan några som helst problem, fick bara fixa tänderna lite ;)
Eftersom jag då hade en foderponny (Wonder Boy, 1991, c-ponny) i boxen så kunde inte London komma på en gång men vi ville ju ha honom. Hans ägare hade inga problem med att behålla honom en månad extra, anledningen till att han skulle säljas var att hennes sto Dolly skulle få ett föl och i deras stall (På tomten, snacka om lyxigt!) Hade bara tre små boxar så de skulle slå ut väggen ut ena så att de skulle kunna gå tillsammans där, och fölet skulle komma i början av Juli.
Den 5:e juni lämnade vi tillbaka min foderponny och den 6:e hämtade vi London, jag var hästlös i en natt.
Anna följde med och höll mig sällskap i bilen på vägen dit. Vi gjorde iordning London för transporten medan mamma och pappa skrev på papper och betalade, lastningen gick såklart utan problem, han gick på utan att tveka (jag fick faktiskt prova att lasta när jag var där och provred!)
Det här ska väl inte precis vara någon berättelse så vi försöker gå rakt på sak istället.
Jag hade både tur och otur när det gällde London i början, rid delen gick jätte bra men (tro det eller ej) så fick han Bronkit på grund av dåligt hö så det var verkligen hemskt att rida när han hostade så mycket (nu hostar han nästan aldrig!) men det var bättre att rida än inte alls, då blev det bara sämre.
I slutet av Juli bytte vi stall, och står kvar där nu, Stall Grana i Vallentuna. Vi trivs båda jätte bra och känner oss lyckligt lottade som har ridhus nu när det kommit så mycket snö.
Jag har fortfarande inte lärt känna honom helt men det är en extremt stor skillnad nu! Han lyssnar på mina hjälper och vet vad jag vill, kommer till mig i hagen (inte alltid) och är så söt man kan vara. Jag är helt klart nöjd med mitt hästköp! <3
Det här blev väldigt långt, har du några övriga frågor om mig/London kan du ju ställa dem i frågestunden! :D
Vill ni se London bli riden av förra ägaren? Dressyrvideo!
Ska fixa in lite gamla bilder sen också så ni får se ;)

Kram, Tove



Kommentarer
Lina

Sv: Tack så mycket =)

2010-02-14 @ 09:25:52
URL: http://equilina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0