Älgar dyker alltid upp när man minst anar det..

Hejhej!
Jag kunde verkligen inte sova inatt, trappan knakade, kylskåpet lät, tvn sprakade och så kom det massa bilder hela tiden, plus att jag hade ont i halsen och knappt kunde svälja. Ingen bra kombination!
Så det blev ingen skola, huvudet blir inte glad när det inte får sova ;p Åkte till stallet lite tidigare iaf så att jag hann rida så länge det var ljust. Blev ett 50 min lång ridtur nere på slingan, mycket galopp där han fick sträcka ut ordentligt och det var så härligt! Kändes som att vi flög fram och man såg och kände verkligen hur han lyfte på sina ben. Så himla underbart! Jag vill ha snö föralltid! Fast inte kallt.. Tänk om det kunde vara snö men ändå typ 15 plus? Vad skulle ni läsare tycka om det?, kommentera! (:
När vi galopperade på den långa raksträckan ifrån salixen tittade jag ut mot åkrarna och gissa vad jag såg där då, jo en älg! Och löjlig som man är blir man ju rädd och saktar av till skritt, då får London syn på den, stannar och tittar på den. De hade stirrtävling (London och älgen alltså) och London vann, tror jag i alla fall, eftersom älgen strax efter gick därifrån.
Pownin min blev faktiskt lite svettig så så fort det blir varmare så ska han klippas igen, det har jag planerat ett tag men lite svårt eftersom det har varit så kallt nu, vill inte göra det då.
Har i alla fall fått min ryttarlicens nu, hade tänkt be mamma ringa och fråga när den skulle komma men har fått den nu så slipper känna mig stressad över det.

Fick faktiskt en bild på älgen så den kommer senare, ni får hålla utkik!

Kram, Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0