Dagens ridpass

Idag var det sista Gun-träningen för terminen :(
Men det gick super! Fick en sån där riktigt wow-känsla samtidigt som det var en riktig aha-upplevelse.
Uppvärmningen gick bra, red mycket övergångar skritt-trav och lite framdelsvändningar sen mest på volten i alla gångarter, ställde honom och såg till att han lyssnade på tyglarna.
Sen var det lektionsdags! Han lyssnade inte särskilt bra på skänkeln så Gun bad mig vända hans huvud mot väggen och lugnt flytta honom i sidled, han kunde ju inte komma undan då utan var tvungen att flytta, det tog ett tag innan han förstod men sen blev han avslappnad och flyttade.
Sen gjorde vi samma sak som förra veckan, flytta ut rumpan från väggen. Här fick jag vara väldigt bestämd för annars lyssnade han inte, fick vara på honom med spöt i höger men sen flyttade han bra och lyssnade. Och efter den övningen... shit vilken känsla!! Allting bara släppte, han fick ett helt annat steg, han gick perfekt på tygeln och bakbenen var perfekta. Åhhhh, jag ville bara fortsätta rida! Jag kunde göra vad som helst och han bara gick där, i alla övergångar och till och med i galoppen där han varit lite spänd. Gun tyckte det var extra bra inför träningsuppehållet, nu har jag fått lite facit över hur han ska gå :) Kommer göra de där övningarna ett par gånger när jag rider så tror jag att allting så småningom släpper redan i början av passet.
Underbart när det går så bra, trots att jag inte varit på speciellt bra humör idag :p


 Snyggingar ;)



Kommentarer
Evelin (evenelle.blogg.se)

Mysig blogg! :)



Svar: Allt är bra med mig <3 Hoppas allt är bra med dig med. Kram!

2010-12-14 @ 19:18:53
URL: http://evenelle.blogg.se/
Nora

Sv: Tack , din med ! :)

Ja allt är bra med mig. Med dig själv? :) Fin häst förresten, gillar namnet med haha :D

2010-12-14 @ 20:43:40
URL: http://noraas.webblogg.se/
Hannah

Såg lite när du red för Gun idag och det såg jättebra, London såg superfin ut :D

//Hannah(Tages medryttare)

2010-12-14 @ 20:45:00
URL: http://sooderbergs.blogg.se/
Jessica

sv; Tacck ^^ dsm ! :D



Jooo, allt e bra, bara lite längtan ;D



sj ? (:

2010-12-14 @ 21:40:47
URL: http://sweetielarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0