Dagens ridpass

Idag tränade vi dressyr för Gun vilket gick jätte bra :)
Vi började att jobba på långsidorna med att flytta honom för skänkeln, ut med rumpan från väggen och så skulle han vara rak. Han är väldigt nonchalant med höger bak så det var ganska svårt, efter det gjorde vi lite framdelsvändningar och Gun petade på honom med spöt på benet så han skulle röra det under sig.
Efter det gick allt super bra! Koncentrationen låg på traven och London var riktigt fin. Gun tyckte att min sits hade blivit vädligt mycket bättre eftersom han antagligen vågade släppa ned mig mer i sadeln när han själv orkar bära sig. Mina händer har blivit mycket bättre också, det enda jag egentligen gör som jag märker nu är att jag ibland lyfter på innerhanden för att få honom att lyssna, och det funkar ju!
Sen fick jag rida LB:1 en gång fast jag blandade ihop programmet lite :p Men annars gick det jätte bra. Mellangångarterna måste stärkas men det kommer när han lyssnar mer och tar yttertygeln ännu mer.


 Helt sjukt att han inte rev här va? Duktiga, fina ängel <3



Kommentarer
cornelia

gud vad fin design och blogg och allt! :D

svar: allt bra! själv då :)

2010-12-07 @ 21:22:15
URL: http://corneliaochgucci.blogg.se/
Linnea

tack din med :) jo det är helt okej, hur är det med dig :) ?

2010-12-08 @ 10:32:30
URL: http://linneaacarleborn.blogg.se/
LINNÉA

Sv; Hihi tacktack :)

Jorå allt är superduperbra! själv? :)

och din header vart asfin! :D

2010-12-09 @ 16:44:38
URL: http://linneasbox.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0