Tömkörning idag

Idag blev det lite tömkörning i ridhuset. Regnet verkligen öste ner och jag tycker inte att det är så kul att bara skritta runt i ridhuset och då kunde han ju lika gärna få jobba lite utan ryttare :)
Jag har väl inga större erfarenheter av tömkörning, tömkörde min foderponny typ fem gånger och har tömkört London en gång (med hjälp av en kompis ;p). Och London brukar ju bli lite förvirrad för han vet inte riktigt vad han ska göra. (Tror inte att han blivit tömkörd innan jag köpte honom och under tiden hos mig har jag bara hunnit göra det en gång x)
Men idag tyckte jag han skötte sig väldigt bra!
Han var något spänd i början men ju mer vi höll på så slappnade han av. Krävde inte så mycket men han jobbade i en avslappnad form. Mest skritt men lite trav också. Drygt 30 min fick räcka :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0