Roo gård lokal hoppning

LD, 80 cm
Framridningen:
Var väldigt pigg, och främst lite "studsig" i galoppen men lät honom galoppera på ordentligt framåt vilket verkligen gick på den stora gräsplanen där framridningen var, men fick ändå ihop honom på ett ganska bra sätt. På framhoppningen kändes han väldigt mjuk och fin, hoppade med bra spänst och väntade ut sprången, Jojjo påminde mig lite om att hålla i honom hela tiden och det funkade ju bra :)

Banan:
Det var en klassiska clear round bana, långsida-snett igenom-långsida-snett igenom-långsida :P En ganska enkel bana alltså. London kändes så himla klockren hela banan! Ett jämnt fin tempo, lagom framåt och lagom tillbaka. Lyssnade jätte bra. Var på honom lite extra på första men sen behövde jag bara hålla i :) Nollade :>
0 fel - tid kmr..

LC, 90 cm:
Gjorde samma sak som i första framridningen och framhoppningen och avslutade med att låta honom dra på över krysset, vilket Jojjo tyckte kunde vara jätte bra så att han tyckte det var kul det sista han gjorde där, och det var verkligen bra för honom :)

Grundomgången var nog det bästa London och jag gjort tillsammans hittils, han gick lika
bra som i LD:n men eftersom det var 10cm högre kändes det ännu bättre, och han
gjorde det verkligen lätt för sig, så himla klockren och lika bra tempo som i klassen
innan. Jag blev däremot jätte förvirrad i omhoppningen x) 9:an kom på linje efter 8:an och sen var det tian och dem lyckades jag i alla fall hinna med. Och sedan blev det dumt mot 11:an, jag red inge bra och London drog åt höger så blev en alldeles för snäv högersväng, hade det varit en väntsersväng hade det nog funkat, så då hamnade vi typ jämsides med hindret x) Men gjorde en liten omridning och hoppade då det hindret och det sista klockrent. Och jag tar helt på mig det där felet, det var mitt fel och det vet jag. Hade tänkt rida längre väg men hade jag försökt rätta det hade jag antagligen råkat hoppa sjuan igen och då hade jag blivit utesluten, haha.
0/4 - Tid: ?/28,??
Var lite synd för annars hade jag fått placering, men det är ändå så väldigt lärorikt och nu är jag jätte taggad inför nästa tävling. Och London var verkligen super duktig <3


Kommentarer
Anonym

Jätte fin blogg :D

2010-08-21 @ 23:57:12
URL: http://equine.webblogg.se/
Anonym

SV: ja det har jag, ett 4-årigt halvblod som håller på att kvala till 4-års.. Sen rider jag också andras hästar och mina syskons =) Va har du för hästar ? =)

2010-08-22 @ 13:56:12
URL: http://equine.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0