Dagens ridpass

Idag blev det en 1½ timmes ritt på andra sidan vägen :)
Jobbade honom i skritt och trav som uppvärmning, lite skänkelvikning och ställning. Sedan red vi till galoppängarna där jag tänkt att jag skulle galoppjobba London ordentligt, men det tyckte inte han. Så fort jag fattade galopp så flög han iväg och försökte verkligen slita tygeln ur handen på mig, gjorde några små bocksprång och hoppade lite hit och dit. Men jag lät honom springa en bit, ingen idé att bli jätte ovän med honom. Men red sedan runt-runt på ängen i galopp och lät honom springa av sig på lite halvlånga tyglar så att han fick bära upp sig också. Men efter ett antal varv i båda galopperna så satte jag mig ned och jobbade honom lite, men då kändes han ganska trött så det blev bara ett par varv i varje och sedan travade vi hemåt. London ville pussa på fölen som stod i hagen men det fick han ju förstås inte, och så mötte vi en harunge, ett par grodor, ett rådjur och en läskig traktor :o Tänkte bara trava sista biten men London bara slängtravade hur mycket förhållningar jag än gjorde så lät honom galoppera sista biten och travade sedan lite innan vi skrittade av. Mycket överskottsenergi kan man ju säga :p


Fölen med sina mammor :) Fuxen kom fram och ville hälsa ;p


Kommentarer
FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Kul att ni gillar förslaget! :)

2010-08-28 @ 17:36:16
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0