Dagens ridpass

Red samma runda som i fredags.
Växlade mellan skritt och trav på grusvägarna och flyttade en hel del, red lite sluta och sedan framme vid åkern lät jag honom först dra på bort till ängen och sedan jobbade jag honom i galoppen. Vilket var lättare sagt än gjort, eller han gick jätte fint på tygeln och så men han blev så stark och så fort jag tog liiite för mycket i tygeln så drog han tag. Men lät honom galoppera i den formen som han själv ville och gjorde lite byten och serpentinbågar, övergångar och lite sådär. På hemvägen red jag övergångar mellan skritt och galopp för att få honom att lyssna, ibland så försöker han ju springa bara för att det är på väg hem. Skrittade nästan hela vägen hem sen.
Sedan hade vi intag, fast var bara tre hästar att ta in x) Dem flesta vill ha sina hästar ute dygnet runt till helgen, London får gå ute till torsdag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0