Dagens ridpass

Vet ni vad jag gjorde idag? Jag red i dressyrsadel!
Provar Romeos dressyrsadel nu ett tag, den kan vara något trång runt bogbladen men London rörde sig väldigt mjukt och avslappnat idag när jag red med den, sitter däremot jätte bra runt hans höga manke och det är dessutom cut-back. Super :) Hoppas verkligen att den funkar så att jag kan få min efterlängtade dressyrsadel! För övrigt var den väldigt skön att sitta i, lagom djupt säte och lagom knästöd, jätte skön!
Jobbade lite med byten idag också, han har svårare att byta från vänster till höger men märker att han försöker. Fick igenom honom bra i vänster varv, mest genom att ställa honom utåt i högervarvet. Gjorde inte så mycket mer pga värmen. Men han kändes ändå väldigt pigg :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0