Dagens ridpass

Lätt dressyr på utebanan
Kände att han var ganska stel och var typ stum i munnen i skritten. I traven kändes han bättre och fick igenom honom där. Flyttade mycket på volten och i hörnen för att han skulle jobba med baken. Hade några övningar jag tänkt rida men halva ridbanan var typ full av vatten så lät honom plaska lite genom det och växlade mellan volten och fyrkantsspåret. Funderade på att strunta i galoppen eftersom han kändes så stel men provade lite i varje varv i alla fall, vilket jag är glad över. Han kändes väldigt mjuk och 'luftig' i galoppen och arbetade på bra, inte helt perfekt men tusen gånger bättre än i skritt och trav. Övningen jag gjorde där jag flyttade honom för skänkeln funkade jätte bra, han blev lösgjord och började trampa under sig. Ska rida den imorgon också och jobba på ungefär samma sak, förhoppningsvis är han mjukare imorgon så jag kan göra lite mer. Han var ganska spänd också när det gick förbi hästar så ska nog åka ut på kvällen imorgon och rida i ridhuset.
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0