Svar

Fridan
1. vad är den högsta klassen du tävlat?
2. vem var första hästen du ramlade av?
3. när började du rida?
4. vad hade du haft som intresse om du inte haft ridningen?
Svar:
1. Lokalt har jag tävlat som högst 90cm (LC) men har tävlat 1m klubb (LB) i hoppning :) I dressyr har jag träningstävlat LB
2. Tror att det var Kemal, men innan dess gled jag nog av några gånger barbacka också men det gills nog inte ;P
3. Jag har egentligen inte ridit speciellt länge, jag började rida sommaren 07 men har ridit MYCKET sedan dess ;p mest privat även innan jag fick häst.
4. Jag hade dansat nästintill alla veckodagar tror jag, haha ;p

Johanna
1) har du nånsin varit rädd för att rida London?
2) hur många dagar i veckan åker du ut till stallet?
3) hur gammal var du när du började rida/hur länge har du ridit?
4)vad hette första hästen du red?
5) när trillade du av första gången?
Svar:
1. Nej, inte precis. Jag har nog varit lite nervös ibland men aldrig riktigt rädd.
2. Som det sett ut den senaste tiden så åker jag dit varje dag, men nu när jag hittat medryttare blir det en dag mindre ;)
3. 11 tror jag ;p Man lär sig nog snabbare när man är lite äldre när man börjar rida.
4. Kemal var första hästen som jag red ordentligt på, innan dess var det bara ponnyridning på shettisar och sådär :P
5. Hösten 08 var första gången jag ramlade av ordentligt, med bara tre dagars mellanrum för två avramlingar x)

Ida
1. Vi ska ha roligaast i falsterbo, right?
2. Du ska te sollentuna vaah?
3. Kan inte du åka te hufvudsta och tävla dressyr? Det e LC:2 så de e en ganska lätt bana :D<3
Svar:
1.
YES! Definitivt.
2. Yes ma'am :)
3. Hade först planerat det men vi ska ha vår klubbtävling i dressyr däromkring och känns bättre att prova honom klubb först ;P

Anonym
1.
Vet du vad NH är och brukar du göra det med London?
2. Älskar du din häst?
3. Älskar din häst dig, på riktigt??
Svar:
1. Ja, jag vet vad det är. Jag tycker att det är viktigt att hästen är lydig och förstår vad ryttaren menar även från marken så jag antar att jag "gör det" med London ibland men inte på någon högre nivå, men för att kolla lydnad och bara ha kul :)
2. Ja, definitivt. Ibland kan jag bli lite sur och irriterad på honom men älskar honom helt klart!
3. Det har jag svårt att svara på men jag hoppas det :D

Mina
- Vad har du för mål med ridningen för i år? :)
- Har du några tävlingar inplanerade?
- Favoritmärke på utrustning?
- Hur ser Londons foderstat ut?
Svar:
- UTVECKLAS! :D Och så hoppas på placeringar också, men framgångar är det viktigaste!
- Nästa helg ska jag tävla 80 och 90cm på Sollentuna sedan ska jag mest fokusera på träningen och sedan i början av maj ska jag i alla fall tävla också :)
- Jag gillar Schockemöhle men annars har jag ingen favorit.
- Har skrivit ett inlägg och hans foder HÄR. :)


Underbara, älskade Kemal får stå för bilden. Saknar honom så grymt <3 Första
hästen jag någonsin ridit "ordentligt på", första hästen jag ridit i form, första hästen
jag hoppat bana på, första hästen jag hoppat terränghinder på, första hästen jag
galopperat på uteritt, första hästen jag ramlade av, älskar dej, vi har världens
bästa minnen <3



Kommentarer
lovisa

Kemal är jättelik en häst jag red och skötte när jag var mindre, fast han heter Simson men det var lite läskigt för dom är lika! :)

2010-04-02 @ 15:41:31
URL: http://melooovi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0