Lokal hoppning, 80 cm, Sandö SRF

Hejhej!
Vi var tillbaka i stallet redan klockan tolv, det var jätte skönt att det inte blev någon lång tävlingsdag!
Det tog ungefär en timme att köra till Sandö och London var lugn hela vägen, min snälla lilla ponnyplutt <3
Väl framme gick vi banan, det var en lätt sådan men lite dumma linjer, eller tja, svårt för mig eftersom London är så storgalopperad och det är ponnyavstånd.
Vi lastade sedan av hnm och satte på all utrustning, sedan skrittade jag fram på lite olika stigar och sådär. Framhoppningen var ganska långt ifrån tävlingsbanan men jag fick komma in i lagom tid så att jag kunde rida fram ordentligt. (det fanns ingen separat framridning). Tränade mycket övergångar skritt-galopp-halt-galopp-skritt och så, han lyssnade väldigt bra faktiskt, duktig ponny. Fick många fina språng på framhoppningen, dock ett stopp på räcket och ett på oxern när jag skulle hoppa dem första gången men jag blev lite osäker då :/ Men sedan när jag höjde upp handen och var lite mer bestämd så gick det bra. Dock får jag ju inte pressa hnm för hårt, då blir han stressad ;p

Sedan fick jag komma in på banan. Ökade långsidan ned och sedan var första hindret i vänster varv på diagonalen, fick trycka till honom lite men han tvekade inte så mycket. Tvåan rev han, tror det var de iaf, men där var han lite slarvig med benen. Alldeles för snäv sväng till trean men han hoppade fint över iaf, sedan linje till fyran och där hoppade han fint över. Alldeles för snäv sväng till femman men även där hoppade han bra. Sedan var det sexan som låg på linje efter femman men där blev det lite fel antal galoppsprång eftersom han är så svår att korta och han inte gärna hoppar nära så det blev ett stopp, men han stod liksom inte emot något så det var bara det att vi kom dumt, inga dumheter från honom (han var ju dock lite kinkig, han hade kunnat hoppa). Sjuan, åttan och nian flöt på bra bara det att det blev lite för snäva svängar.
Gjorde en omstart där och då flöt han på jätte fint, gjorde jätte fina språng och fick en riktigt bra känsla.

Sammanfattning: Jag är ganska nöjd, hade ju hoppats på en rosett men han höll ju inte på med några dumheter idag och jag tyckte att jag red bra hela banan igenom. Får träna på att korta honom ordentligt på ponnyavstånd, långa linjer ;p Eller helt enkelt försöka hålla ut honom mer. Det blev lite för mycket omhoppnings-runda för oss idag, han tippade innåt en del och jag hade svårt att hålla ut honom men han hoppade ju så fint över alla hinder i alla fall, han blev nog lite taggad av svängarna ;) 



Kommentarer
Matilda

Snygg bild =)



sv: Tack så mycket, jo jag gillar rosa :P

2010-04-25 @ 16:56:57
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Elin

Kul att det gick så bra! :D Ska tävla på Sandö snart jag också! Är det fin anläggning där? :D

2010-04-25 @ 22:22:05
URL: http://smiffie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0