Lång dag

Har varit en lång dag i stallet, men med varmt vårväder :)
Jag började med att mocka och fixa foder till London, det gick snabbt och sedan gjorde jag samma sak till Sanny. Tog sedan in London som i alla fall inte var lika lerig idag, dock stod han och drack ur lerpölen (!), det fanns lite gräs där under så tror att han och Orcus var ute efter det (se bild)

London: Skrittade ut, klättrade först upp och nedför backen bakom ridhuset tre gånger och sedan red vi bilrundan. Och tänka sig, jag red inte fel en enda gång! Hurra för mig! Han fick trava lite granna på den plana delen av skogen vid de små stockarna och då tog han ju såklart lite små skutt ;) Men han var framåt hela tiden, tog backen upp i skogen på hemvägen och där försökte han trava, knäppis ;p Men det gick bra allting, nöjd med honom och det var ju inget speciellt hårt pass, haha. Bara skritt, typ ;)

Mycket vatten :'o

Sanny: Red denna vackra damen i ridhuset, c.a 40 min. Ställde inte så mycket krav eftersom det var första gången jag red henne men hon kändes väldigt fin :) Gick fint i form i skritt och trav, men om vi säger så här. Jag gillade INTE hennes galopp, den var väldigt "hackig", fast det tycker jag många stora hästars är, London har verkligen gunghäst galopp, så grymt skön jue ;) Så det var lite knäppt, plus att hon gärna drog sig inåt i galoppen men jag är nöjd :) Ska rida henne på söndag igen.


Kommentarer
Victoria

Tack,dsm:D Svara gärna på "dagens fråga"!:) ha det bra!

2010-04-02 @ 20:21:45
URL: http://hoppryttarinnanvicke.blogg.se/
Victoria

Bra svar enligt mig! tkr helt som dig!:)

2010-04-02 @ 21:06:36
URL: http://hoppryttarinnanvicke.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0