Dagens ridpass

Idag blev det ett lösgörande pass på ridbanan.
Det var riktigt skönt att kunna rida ute och underlaget var perfekt, de hade till och med harvat den under morgonen :) Skrittade först fram ute i skogen tillsammans med Alex och red sedan tillbaka till stallet och red på ridbanan, eftersom han redan var framskrittade så började jag arbeta honom i traven på en gång. Han kändes väldigt arbetsvillig och var ärlig i formen som kom av sig självt. Det kändes jätte bra. Hade däremot lite svårt att ta hjälperna på vänstersidan men det släppte. Red egentligen inga specialla övningar utan red lite på volterna, diagonalen och gjorde även lite förvänd galopp som gick bra :)
I galoppen var han lite små seg men lyssnade bra, gick i fin, stadig form men kändes som om han ville tippa lite innåt, men mot slutet kändes det perfekt. Blev lite loj när jag travade av men jag lät honom trava på halvlånga tyglar och då fick han bära upp sig själv ordentligt vilket jag tror han tyckte var lite jobbigt.

Men det blev ett lyckat pass så jag är nöjd, kändes bra :)
Imorgon vilar han, Elin kommer till stallet och hjälper mig med duschning och sådär ;>
Ska försöka lägga in bilderna från igår ikväll också så ni får lite bilder, har blivit lite dåligt med det på sista tiden!
//Tove
Jag ska även börja med en ny design, jag vill byta ut den helt men kommer bara göra mallen för vill ha massa nya bilder ;)


Kommentarer
N

Sv: LC LB, samma här :) Han har kapaciteten, men inte hjärnan ;)

2010-04-08 @ 19:34:51
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Matilda

Tack så muycket! Du hade snygg blogg med =)



Hur var din dag?

2010-04-08 @ 20:07:53
URL: http://eklundmatilda.blogg.se/
Jennifer

Tack din blogg är också jätte fin :)

2010-04-09 @ 12:44:29
URL: http://sternlind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0