Proffs ponnyn <3

Tjohej :'>
Gick upp halv tio, åt våfflor till frukost(lite lunch) och sedan kom Anna vid elva. Vi åkte först till Hööks och köpte en ny martingal och sedan åkte vi till stallet (; Det spöregnade så anna och jag sprang till hagen när vi ställt alla grejer i stallgången. Det var halt i leran och anna klaga på sina gummistövlar hela tiden ;P Sedan borsta vi av bästaste london och torka honom lite, drog sedan på alla utrustning och gav oss iväg till ridhuset. Som tur var va det uppehåll just då oxå..
Anna fick rida fram hnm (X'D) och jag byggde fram tre hinder som vi skulle hoppa. Anna fick testa att hoppa sockerbitarna och ett räcke med hnm och sedan satt jag upp. Han kändes jätte mjuk och gick i form så fort jag tog i tyglarna, bara jag drev på förstås. Sedan när det var dags att hoppa var han typ super laddad och drog på, som tur var är han ju inte stark på negativt sätt utan när han blir 'stark' så blir bara galoppen kraftigare istället o det e skit bra <'3 Hoppade dem tre olika hindrena och höjde upp räcket till 80cm. inte spec. högt men har ju faktiskt inte hoppat på en månad o sen e man ju lite feg av sej ;P Men är iaf nöjd, tror vi ska åka iväg o tävla 22;a LD o LC men ska va med på hoppträning på onsdag så får se efter det. Han kändes som en elit ponny typ XD SM nästa elr? <3
Provade Boyens tävlingsshabrak osså, passade bra. Ska prova huvan sen oxå (;

Kram, Tove



  Proffs ponnyn (a'

väldigt mörk bild men den han e fin <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0