Amoure - 5 januari 2012

Igår var vi alltså iväg och hoppade lite på Stora Wäsby :)
Amoure var väldigt spänd när vi kom dit, det var mycket hästar och transporter överallt och han blev lite stressad av det, han verkade dock känna sig tryggare när vi stod nära honom.
Sedan började vi rida, vi värmde upp med volter runt hindrena, jag gjorde det mest i trav och där kändes han trevlig. I galoppen lade jag endast volter där det fanns mycket utrymme då han fladdrar ut lite.
Sedan hoppade vi lite olika enkelhinder, lite tittigare än vad vi hoppat tidigare. Det gick bra även det, han överhoppade sig lite på något hinder men förstod åtminstone vad han skulle göra.
Sedan i slutet skulle vi hoppa bana, och då var stackars Amoure jätte trött, men på sätt och vis var det bra då jag kom underfund med hur jag ska rida honom även när han är trött :)
Första hindret vi hoppade :)
Amanda var jätte snäll och följde med och hjälpte och fotade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0