Amoure 8 januari

Idag red vi ute en stund.
Först skrittade vi en sväng i skogen, klättrade lite där, och sedan red jag på ängen.
Idag jobbade jag mycket med att Amoure ska svänga för ytterhjälperna då han inte alltid lyssnar på ytterskänkeln. Han är svårast för högerskänkeln så det jobbade jag mycket med.
Skuttade även över småstockarna ett par gånger i lugn trav med målet att han skulle vänta ut mig vilket han gjorde.
Han kändes mjuk och trevlig och hade lagom framåtbjudning, jag fick honom dessutom att öppna upp formen lite mer under stor del av passet vilket var bra :)


Kommentarer
Sofie - HorseGirlShip

Jag diggar verkligen Amoure! Riktigt riktigt fin!

2012-01-08 @ 20:19:14
URL: http://www.horsegirlship.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0