Amoure 17 januari

Idag blev det dressyr i ridhuset.
Planen var att börja rida lite sidförande men det var bara att glömma.
Till en början var Amoure väldigt fin i skritten, men i traven stretade han emot väldigt mycket när jag tog i höger tygeln, så det var bara att gå tillbaka, försöka lite igen, gå tillbaka. Skritten var hela tiden trevlig.
Efter ett tag struntade jag helt i traven och gick direkt på galoppen, lät honom galoppera på halvlånga tyglar och med mig i lätt sits. Då frustade han glatt och blev genast mycket mer avslappnad!
Efter galoppen blev han väldigt trevlig, så jag jobbade honom i traven och sedan i galoppen. Blev lite protester när jag krävde en hel del i högergaloppen men det var bara på voltens öppna del någon gång för att han tycker det är lite jobbigt just där ;)
Imorgon slutar jag ett, så jag tänkte försöka rida ut. Underlaget är något mindre halt, men vet inte om det går att trava och galoppera. Vi får se helt enkelt, ut ska vi!
(Och du som basar över vädret; det får gärna komma lite mer snö under natten *blinkblink*)

Såhär såg han ut idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0