Tomorrow

Hihi, jag är väldigt taggad på att rida nu. Så blir det när man är utan häst i två dagar! Men däremot är jag lite orolig över hur han kommer bete sig, om han bara kommer fortsätta försöka dra eller om han kommer vara lite lugnare och mer arbetsvillig. Har funderat lite på om han bara springer för att han har ont men eftersom öronen är spetsade framåt hela tiden så är det inte särskilt troligt, samt att han jobbar bra i både skritt och trav.
Imorgon blir det nog en uteritt på andra sidan vägen, på ängarna så att jag både kan galoppera av honom och känna igenom honom. Ska nog sätta på både pessoat och martingal, mest för min nackes skull (just nu är den väldigt trasig efter ridpassen i helgen). Men annars är jag lite taggad så :p
Tror mycket av energin kommer från betet i vinterhagen, eftersom det var ganska lite näring i sommarhagens bete + att han gått ute dygnet runt så fick han ju inte lika mycket energi medan i vinterhagen har det fått växa jätte mycket under sommaren och det är mycket näring och energi i det, men ska halvera havren (han får i vilket fall nästan ingenting nu), betet i vinterhagen tar förhoppningsvis slut ganska fort hoppas jag, så att han inte blir lika galen. Och så sover han ju inne under natten nu också, så då får han ju vila upp sig. Suck vad jobbigt det här med hästar kan vara ibland.
Funderar på att prova att rida ut och galoppera på hackamoret också, kanske han lyssnar bättre på det och jag behöver inte ta i lika mycket? Jag ska ta mig en liten funderare ^^

Nobelpris till er som orkade läsa denna osamanhängande text.



Kommentarer
vendela

vilken fin & bra blogg du hade :)!



ska vi följa varann via Bloglovin? eller jag har redan lagt till dej men ändå haha xD

2010-09-02 @ 10:27:20
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
...

snygg blogg!!! vad för photoshop?

2010-09-02 @ 16:57:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0