Överpigg ponny!

Som rubriken lyder hade jag en överpigg ponny idag, men mer om det efter ;)
Väckarklockan ringde 9 imorse, ville inte gå upp men var tvungen, åt frukost och sedan körde mamma mig till stallet. Väl där bytte jag om till ridkläder, fixade allting till både London och Sanny och sedan tog jag in mitt lermonster.
Mitt fina färgglada täcke hade blivit grått! Och Jojjo förklarade för mig att det inte alls sett ut så imorse, vilket såklart var ganska troligt eftersom han och Orcus stått och stänkt vatten på varandra i en lerpöl. Knäppa ponnyer? Nää, inte alls!
Men London följde så snällt med in, som sällskap från hagen hade vi även en av Orcus grimmor (av någon anledning drar han sig alltid av dem i hagen! Han är svår att fånga och har därför grimma men jaa ;p) som hade legat i leran, och även en magjord, vad gör hästarna?!
Men jag gick in i spolspiltan först, spolade av benen och satte sedan fast London ute, stod och borstade i solen. Myspys :) Tog ett bra tag att borsta, hann ändå inte finputsa så mycket eftersom jag hade en tid att passa.
Sedan sadlade och tränsa jag och sedan begav vi oss ned till slingan. Större delen av grusvägen är synlig nu men vissa delar är lite isiga, men där går det i alla fall att trava :) Gick bra i början, krävde återigen inte så mycket utan ville mest att han skulle vara glad och framåt, men sedan när vi började galoppera fick han ju något ryck och drog på som om han inte fått göra det på skit länge (vilket han egentligen kanske inte fått x)) och skaka på huvudet, försöka bocka men lät bli när jag drog upp huvudet på honom. Men det visade bara att han var glad, för när han fick springa lite sen så lugnade han ned sig. Men fortfarande mycket svårt att sakta av x> Bus ponny!
Red uppför backen som avskrittning och sedan genom de vattenfyllda hagarna :P
Men jag är nöjd, han hade mycket överskottsenergi och det är förståeligt !

Jag ska köpa ett jätte fint Sverige-täcke av Jojjo, Ilonas gamla, det satt skit bra! :D

Har gäster som ska äta middag och så här så kanske inte blir mer uppdatering idag, isf hörs vi imorgon :)

Hade med mig digitalkameran idag så ni ska få se men leriga ponny, men han var inte så lerig på kroppen för Jojjo hade varit jätte gullig och borstat av honom imorse!

Täcket ser ännu värre ut in reality ;p



Kommentarer
Amanda

Alltid lika härligt med leriga hästar ;)

2010-04-05 @ 23:43:26
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
rebecca

Sv; Tack detsamma, vad är det för ponny du har?

2010-04-06 @ 19:16:57
URL: http://minriddagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0