Dagen

När jag kom till stallet mockade jag först och sprang sedan runt och fotade lite i det fina vädret :) Fotade även lite i Londons hage medan de fick lunch och så jagade jag och Iffa Orcus som hade lyckats dra av sig sin grimma halvt och vi tänkte sätta på den ordentligt men det var helt omöjligt.  Busiga ponny.  Jag fixade sedan foder och vatten och sedan fick London komma in,  borstade, kratsa hovarna och satte på utrustningen.

Busiga Orcus springer runt.
Till att början skrittade vi bilrundan och jag är helt säker på att vi blev förföljda av en älg! Hörde något (lät som en häst) typ frusta bakom oss, London gjorde ingenting, det är jag säker på. Och sedan hörde jag massa grenar gå sönder en bit bort. Läskigt o.o Men London brydde sig inte, som tur var, så vi fortsatte bara där. Han lyckades däremot trycka in mitt knä i en fet trädstam och det gjorde ont... Men sedan fortsatte vi ridpasset nere på slingan, lade upp det ungefär som i fredags och började med skänkelvikningar över grusvägen i både skritt och trav. Idag kändes han iaf bättre på den biten, sedan blev det lite galopp och där var han pigg som vanligt. Lite lättare i handen idag så det var skönt. Men var lite stum i vänster så jobbade sedan med att förböja honom i vänster varv eftersom han inte riktigt ville ta den tygeln, och det mjukade upp honom bra :) Kändes jätte fin i högervarvet så lade mest ned tid på vänster.
Men jag är nöjd, det släppte på slutet och det är ju det man vill ha ut av ridpassen!

Väntar på lunchen, hungrid pålleh.
Har tittat på ridsportenSVT2.
Är det bara jag som tycker att det går så långsamt för alla världscups ryttare? x)
På ponnytävlingar är det minsann fullt ös ;>
Ni läsare har blivit dåliga på att kommentera, se till att göra det nu! :D

Update:
Såg att det inte gick att kommentera efter att jag gjort om designen...
Men se till att göra det nu för tusan för nu är det fixat :D



Kommentarer
Mickan

Gud vilka fina bilder du tar! Perfekt nu har jag en till blogg att läsa när jag har tråkigt på jobbet :p

2010-04-18 @ 23:01:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0