Om mig

Jag heter Tove Nodemar, född 6 januari 1996 och bor i norra Stockholm.
Bor med mina föräldrar och min lillebror som är 9 år. Jag är den enda i familjen som är hästintresserad men har underbara föräldrar som ställer upp och hjälper till.
Innan jag började rida så låg mitt intresse helt i dansen, hade jag inte haft häst nu hade jag nog fortsatt att dansa, men när jag började rida på ridskola slutade jag så gott som dansa, fortsatte en gång i veckan på en dansskola som låg lite närmare (dansade ganska långt bort innan, fyra ggr i veckan för att jag verkligen ville sattsa).

Jag är väldigt envis och målmedveten, jag kämpar för det jag vill och ger aldrig upp. Jag gillar utmaningar, inom en rimlig gräns.

Vad jag vill göra efter skolan? Det är en evig fråga, jag vill egentligen göra allt. Fick jag välja så skulle jag vilja bli mäklare, journalist, fotograf, författare och arkitekt. You see the problem?
Sen vill jag även starta eget företag med hästanknytning, men vi får se vad som händer.

Mitt hästliv:
Jag började inte rida förrän sommaren 2007 då jag red på Öland när vi var på semester där, under hösten började jag på ridskola (Sollentuna RK) i en nybörjar grupp men jag lärde mig ganska fort och hade redan hunnit lära mig hur man travade och red lätt på Öland. När våren kom så bytte jag grupp på ridskolan, så jag fick galoppera också (innan dess hade jag ridit några privatlektioner) och sedan blev jag även skötare på en arabvalack som jag med tiden även började rida lite smått. När jag skötte om honom lärde jag mig allt om hästskötsel och ansvaret runt omkring!

Sommaren 2008 åkte jag tillbaka till Öland och var med på ett ridläger där, hoppade bana för första gången och lärde mig ännu mer. Under hösten fortsatte jag på ridskolan, men jag hade utvecklats så mycket så jag ville börja i en duktigare grupp men dem var fulla, därför åkte vi till Öland under en helg i september också och det var då jag lärde mig lite mer dressyr, att rida en häst i form, skänkelvikning och framdelsvändning.
Det var tänkt att jag skulle köpa hästen jag red på Öland, han var för svår för ridskoleeleverna och skulle därför säljas, men precis när vi hittat stall så ville dem helt plötsligt behålla honom, vilket resulterade i att jag istället hade en c-ponny valack på foder oktober-juni. Under den tiden startade jag min första lokala tävling, övervann min hopprädsla och lärde mig hur mycket som helst!
I maj 2009 träffade jag London, vi skulle ju lämna tillbaka Boyen(foderponnyn)och började leta efter en ponny jag kunde tävla med. Jag fastnade för London på en gång och han gick igenom veterinärbesiktningen u.a.
5 juni lämnade vi tillbaka Boyen och 6:e hämtade vi hem London, det blev en väldigt konstig hästlöshet.

Med London är målet att göra stadiga rundor på lokal nivå för att sedan prova lite regionalt, men främst att utvecklas. Några dressyrtävlingar samt någon fälttävlan ska vi också försöka hinna med :)

Bild kmr ;)


Kommentarer
Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Du har ridit mindre tid än mig och har redan en egen häst .. fusk! ;p



Fast den ridläraren jag har nu kom i maj och den jag hade innan hoppade jag högst 60 cm med och första gången jag hoppade när jag hade den här ridläraren hoppade jag 70, haha, nu är mitt rekord 90 (eller 95) :D



Din häst är så fin .. <3

2010-10-08 @ 21:50:54
URL: http://lizzylover.blogg.se/
agnes hansson

åh tack :D jo det e bra, desamma? fiin blogg

2010-12-08 @ 16:02:16
URL: http://aagneshansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0