Enköping 5 maj

Vi började med att hoppa en enkel stock på volt och därefter två studs och sedan tre studs. London var väldigt tokig och villa galoppera super fort, det var även en unghäst med som hoppade och studsade och vad gjorde London då? Jo, han försökte härma, så han sköt av några bocksprång och sedan lugnade han ned sig.
Sedan hoppade vi lite linjer över stockar, en vagn och över en bank. Det gick jätte bra, något vild kanske han var :p Sedan skulle vi hoppa en liten bana och London var riktigt jobbig! Första tre hindrena gick bra och sedan drog han iväg och det var omöjligt att få ihop honom, fick lägga en massa volter men kom över alla hinder, han drar mig nästan ur sadeln >.<
Sedan kom vi till utmaningen från förra året, dike! Men vet ni vad? London hoppade utan att blinka och det verkade som att det var det han tyckte var allra roligast! Vi satte även på honom martingal så att jag hade något att hålla i när han blir stark, flög av när han la in en tvärnit på ett fult hinder men det gick bra, Lena sa att jag jagade på honom lite mycket och då blev han osäker, efter det red jag mycket lugnare och då hoppade han mycket bättre!
Sedan gick vi till vattnet som London tyckte mycket om, det var ganska litet men helt okej, där hoppade vi både upp och ner och sedan hoppade vi pulverman med ett dike och även det gick jätte bra! Hoppade en stock i uppförsbacke som gick bra om jag satte galopp i honom.
Avslutade med en bana på 15 språng, andra hindret var lite jobbigt för där drog han iväg sådär igen men efter det gick allting jätte bra! Jätte nöjd med sista sprången! Efter att vi hoppat ett hus så drog han iväg så nedrans så jag försökte bromsa men då sprang han in i ett träd istället och skrapade upp nosryggen, smart ponny? Nej.
Hoppade inte så mycket lågt, så det känns som att vi kommer överleva en P70, de flesta hindrena vi hoppade låg på 80-1m och han hoppar riktigt fint över! Nu vet jag dessutom hur jag ska rida honom, i terrängen måste han få sköta allt själv samtidigt som jag ska finnas där. Och inget spö! Ni skulle ha sett hur förbannad han blev om jag kom åt honom med spöt, han tvärnitade mitt ute på ängen, tok ponnyn! Hoppade även mycket hinder vi aldrig hoppat :)
Haha, långt! Men ni får bilderna uppdelade i inlägg, en liten förhandstitt här bara ;)
Jag försökte matcha, samma färg på schabrakets kant som på min tröja men det syntes ju knappt :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0