Dressyrprogram

Nu är jag i full gång att träna på dressyrprogram med London! Nästa måndag ska vi som sagt rida en träningstävling som går i LC:1 och sedan, 2 juli, är det dags för fälttävlansdebuten då Debutantprogrammet från 1997 ska ridas.
LC:1 kan jag redan, har ridit det på min foderponny ett par gånger och varit med när kompisar tävlat det så det sitter någorlunda. Det andra kan jag inte alls, men jag vill koncentrera mig på ett program i taget!
För att lära mig programmen brukar jag skriva ut de från internet, på Stallbacken finns det jätte bra bilder där man ser alla rörelser, men självklart går det att skriva ut från Ridsportförbundet också.
Jag börjar alltid med att kolla igenom programmen, läsa vad som bedöms och rita upp en bana på ett papper och rita hur jag ska rida ett par gånger tills jag kan det någorlunda, sedan brukar jag förstås rida det. Det är perfekt att skritta igenom programmet som framridning och då vet man i alla fall vilka vägar som ska ridas, sen bör man förstås rida igenom hela precis som det ska vara också :)
Hur brukar ni träna in program?



Kommentarer
Patricia

absolut ! :D

2011-05-30 @ 21:01:51
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
JaninaEnglund♥

Sv; Ja, jag har inte åkt sen jag ramlade med min syster. :P

2011-05-31 @ 06:19:44
URL: http://janinaenglund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0