10/5

Det gick bra på träningen idag, vi höll till på utebanan för en gångs skull :)
Jag fick rida igenom programmet som det första vi gjorde, det gick faktiskt ganska bra, hade bara skrittat och travat lite som uppvärmning innan.
London hade det raka bettet idag och på det backar han av lite så i början lyckades jag göra halt när jag skulle sakta av till skritt, jag måste tänka på att rida mer framåt eftersom han lyssnar mycket bättre.
Annars var han trevlig i formen hela tiden, jag måste jobba med att ha honom mer raktställd i galoppen på långsidorna vilket vi även övade på.
Red mycket övergångar trav-skritt-trav för att få igång honom i skritten.
Han var trevlig hela träningen, lätt i handen och lyssnade bra, och som avslut travade jag honom ett varv på slingan och där kändes han jätte cool!
I helgen ska jag försöka få lite bilder både på utebanan och slingan, hoppas mamma eller pappa kan fota om ingen annan kan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0