Motionsdag

Idag har det varit en riktig motionsdag för min del, först sprang jag c.a 6 km med skolan och sedan fick jag gå halva vägen till stallet från centrum, kul. Det var nämligen en bilolycka och hela vägen var blockerad så bussen kunde inte komma fram, så jag gick helt enkelt istället.

Väl i stallet möttes jag av en något skitig London. Någon njöt lite av sin hagvistelse ;)
Efter att ponnyn blivit av med den värsta leran gav jag och Martina oss ut på en liten tur, red först runt sommarhagarna i skritt och trav och galopperade sedan förbi salixen och på slingan. Jag red barbacka och hade hacket på, London lyssnade bra och kunde till och med korta sig och komma upp lite i galoppen. Märks verkligen att behandlingen gjorde skillnad!
Som avslut fick London beta en kortis och sedan smörjde jag in hans ena ben med salva, han får skav av sina benskydd hela tiden! Spelar ingen roll vad det är för benskydd han får skav ändå och han måste ju ha dem.
Nu är det fem dagars ledighet, hur underbart är inte det?!
En skitig London som försöker vifta bort insekter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0