Mina bett

Jag tycker att det är viktigt att variera bett och det finns en del olika i min garderob.
I dressyren rider jag för det mesta på rakt bett, han arbetar och verkar trivas bättre på det. Jag har både raka bett med fasta och rörliga ringar.
I hoppningen rider jag på ett tredelat tränsbett men jag hoppas fortfarande att jag ska hitta något som passar ännu bättre eftersom han blir lite dragig då.
När jag rider ut har jag för det mesta antingen det tredelade bettet eller hackamore. Jag föredrar hackamoret om jag inte ska arbeta honom ordentligt eftersom han är lugnast på det. Ibland har jag även rakt bett om jag vill jobba med mer dressyr ute.


Kommentarer
jessica

haha vet du va ja trodde när ja såg din rubrik på bloglovin? tänkte ju typ dina myggbett elr nåt... ja bah men ofta man tar kort oh lägger ut på de? HAHAHHAA :')

2011-06-15 @ 19:08:07
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
patricia

haha gillar jessicas kommentar haha :D



Jag använder bara vanligt tredelat till både hoppningen och dressyren, min tränare säger att jag ska prova ett rakt gummibett, nova, så kanske ska göra det men annnars rider jag bara på vanligt tredelat :)

2011-06-16 @ 08:51:55
URL: http://ponnynceline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0