2/6

Idag red jag dressyr på ridbanan, tränade på programmet ett antal gånger så nu sitter det förhoppningsvis. Måste bara komma ihåg att sakta av till skritt i tid!
Annars gick det bra, London var något seg och tung i handen men mot slutet var han lätt och fin större delen av tiden. Han slog sig fri lite till och från, hans små panikattacker, men det var inte så farligt och det var lätt att få ner honom igen. Och han var verkligen super stadig i övergångarna vilket var jätte bra!
Det jag måste tänka på är att verkligen stödja upp honom på yttersidan i volterna, speciellt i höger varv där han kan bli lite spänd. Annars är jag nöjd :)
Jag ska träna lite mer seriöst på programmet i ridhuset på söndag, vi har nämligen inga bokstäver på ridbanan och det blir lite svårt att veta exakt var allting ska göras :p
London under vår första vecka tillsammans.


Kommentarer
elin

hej, har du fått mitt sms? min tillfälliga mobil dampar så jag vet inte om det kom fram :P

2011-06-02 @ 22:08:48
URL: http://elinpelinsblogg.blogg.se/
Maja

Sv; Allt är jättebra! Jag njuter av att sommaren är här ;)

Själv då? =)

2011-06-03 @ 10:02:56
URL: http://mysweetpony.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0