Juni

Som ni säkert läst rider jag alltså en liten b-ponny nu, eller snarare rider till.
Juni som hon heter är en busig sjuåring som under våren börjat busa med sina små ryttare i hoppningen, hon (enligt egen erfarenhet) tvärnitar framför hindrena, hoppar jätte stort och drar sedan ned huvudet på andra sidan så man flyger över halsen. Annars är hon väldigt duktig på att hoppa.
I måndags red jag henne lite nere på ängen, kände mest på henne och sådär, hon försökte bli av med mig men när jag väl förstod hur hon fungerade slutade hon, men blev ganska arg.
Idag red jag och Elin markarbete i ridhuset, jag på Juni och Elin på London. Hade lite upphöjda bommar och en studs, gick faktiskt bra, åkte inte av i alla fall ;) När jag fattade höger galopp försökte hon dra ner huvudet men då sa jag till på skarpen och hon gjorde det inte mer, liten tendens när vi började hoppa studsen men sen gick det bra, hon kan i alla fall hoppa med ryggen ponnyskrället ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0