dagens ridpass 3/1

Även idag fick jag stiga upp ur sängen klockan 6 för att åka till stallet och ge hästarna sin morgonmat och släppa ut dem i hagarna. Men det gick snabbare idag vilket var skönt och sedan red jag lite lätt dressyr på London i ridhuset.
Jag har inga idéer när det gäller övningar så jag flyttade honom lite hit och dit, red lite 'ruter-ess' i galopp, lite övergångar, lite serpentiner och lite volter. Jag ska köpa någon sån där bok med bra övningar för dressyr! Något tips?
Men London var fin! Han tyckte att det var väldigt jobbigt att flytta ut rumpan i höger varv men det släppte sedan, och han gick i en fin, stadig form större delen av tiden. Ibland smiter han ur formen lite men det är lätt att få honom tillbaka på rätt ställe.
Sen måste jag bara säga hur lätt och fin London blivit i handen! Förut blev han gärna tung och lite hård men nu lättar han så fort jag tar i tygeln, antagligen för att hans bakben börjar följa med på ett helt annat sätt. Jag måste nu börja rida ihop honom snäppet mer, men det kommer :)

Jag höll nästan på att somna på bussen på hemvägen, så nu måste jag slappa. Har ont i huvudet också, måste sova :o



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0