Ridpass x2 27/2

Jag åkte till stallet 10.15 och har inte varit hemma en sekund sedan dess, var i stallet till 15.30 och åkte efter det vidare till nästa ställe.
Idag red jag två hästar i ridhuset.
London: Red barbacka, koncentrerade mig på galoppen där det blev mycket olika jobb, började med att rida längs fyrkantsspåret och lägga volter i hörnen i kortare galopp, sedan ökade jag på med förvänd i en båge längs långsidan och sedan red jag även serpentinbågar med övergång till lugn trav på medellinjen för att sedan fatta nästa galopp.
Han skötte sig väldigt bra, bitvis i galoppen hade jag svårt att sitta kvar för att han höjde sin rygg så mycket, det var lite roligt :p Men han var mestadels fin, spände till lite ibland men då var det bara att jag satt kvar och väntade ut honom. Red c.a 45 min.
Hebbe: Iffa ville ha hjälp så jag red Hebbe i ridhuset, skrittade först länge på långa tyglar då han inte varit riktigt fräsch, men Iffa tyckte han såg bra ut så då skrittjobbade jag honom, mycket skänkelvikningar, ställning, någon halvdan öppna (han går gärna och trycker ut rumpan) och sedan blev det liknande arbete men med mer 10-meters volter och serpentinbågar i trav. Avslutade med lite galopp där jag stod upp i lätt sits. Har så svårt att sitta ned på stora hästar när de galopperar :p
Dålig mobilbild från när jag red Hebbe barbacka förra vintern.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0