Dagens ridpass

Idag red jag London i ridhuset. Ett lätt dressyrpass med främst basicövningar såsom volter och serpentinbågar men även en del framdelsvändning, skänkelvikning och lite förvänd.
London var pigg och glad och försökte ibland springa iväg lite så jag fick vara nogrann att hela tiden ha honom på yttertygeln, då räckte det att jag kramade lite lätt så lugnade han ned sig. Tyckte att han jobbade bra i skritten och traven där jag lade mest tid.
Sedan blev det galoppjobb, London har vilat i två veckor men har nu varit igång i en vecka och är något spänd och springig i galoppen men jag tycker ändå att han orkar bära sig helt okej, det är bara styrkan som behöver byggas upp. Red lite förvänd som gick sådär, han var något spänd och ville hellre springa iväg och lägga in ett byte.
Travade och skrittade av ute i det fina vädret :)

Glöm inte bort att kika in på nya bloggen HÄR :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0