Hölö RK 24 april

Jag är väldigt nöjd med tävlingsdagen, i andra klassen var både jag och London trötta och min ridning blev urusel, det tar jag på mig men jag ska berätta om första klassen som gick jätte bra :)
LD+5 - 85 cm
På framridningen och framhoppningen hade jag inga krav, precis som lördagens ridpass skulle han bara lyssna och vara alert vilket han var :)
Sedan fick vi gå in på banan, vilket London inte skulle göra. Han började backa och kasta sig men med hjälp av en funktionär kom vi in, väl inne på banan satte jag en bra grundgalopp och red an på första hindret. De första två sprången blev lite sega och jag tänkte bara framåt-framåt-framåt men sedan kom han igång och hoppade som om han aldrig gjort annat, underbart! Nollade grunden och kom till omhoppningen, vilket jag inte räknat med, tur att jag gått hela banan!
Mot näst sista hindret råkade jag svänga lite snävt och precis när jag rätade upp honom tog han världens språng över hindret, slog ned bakbommen och jag flög fram på halsen, måste ha sett jätte roligt ut! Men jag tog mig upp igen och i sista sekunden svängde jag upp mot sista hindret som London flög över.
Den ritten kändes helt underbar, trots att jag var på väg av, och det är bara den jag har i huvudet, för allt kändes bra!
0/4 fel - 28,??
Ni får en bild, sedan kommer en fet bildbomb :)
En glad London som precis kommit in på banan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0