Första dagen

Nu är första dagen på Stora Wäsby avklarad :) Ungefär såhär såg den ut:

När jag kom fram hjälpte jag till att ta ut två hästar innan det var dags att mocka, hann mocka tre boxar innan det var dags för förmiddagsrast. Tillbaka efter rasten städade (sopade och skurade) jag och en annan tjej som också praktiserar, Stephanie, caféet, läktaren och omklädningsrummen. Sedan hjälptes vi åt att fylla på med hö i ett speciellt rum där det förvaras, Stephanie fick kasta ned från loftet genom ett hål och jag tog emot och staplade balarna. Sedan sopade vi även stallplanen lite grand, det blev jätte fint!

Efter lunch borstade jag Cinnamon och sedan tog jag och Steffi en lång promenad med henne, hon har lite vila eftersom hon tävlade en hel vecka i Tyskland och VANN, jätte duktig tjej :) Väl tillbaka smörjde jag Cinnamons träns och sedan tog vi in lite hästar, sopade gången och sedan fick vi plantera blommor i en blomlåda, det blev fint.

Avslutade dagen med att titta på när Jonna (en av hästskötarna) red lektion för en tränare med sin ponny och sedan fick jag promenera med lilla Narobi i tjugo minuter, tog in en ponny och sedan slutade vi :)

Det har varit en väldigt rolig men ganska så hektisk dag, ser fram emot resten av veckan!

Nu ska jag få in alla bilder från gårdagen i datorn och försöka hinna baka lite bröd :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0