Svar

         Alice om Vila för ponnyn:
Hej, du som verkar tävla mycket kanske skulle kunna berätta för mig vad denna bedömning betyder : två faser bed A:0/A:0/A. Jag ska tävla snart så gärna ett svar så snabbt som möjligt!:D
Ni är jätte fina tillsammans, Kram Alice


Hej!
Jag är inte riktigt precis proffs på det här med bedömningar så ni läsare får rätta mig om jag har fel.
bed A:0/A:0/A är nog den vanligaste bedömningen och rids i två faser, en grundomgång och en omhoppning, om man är felfri i fas ett (grunden) rider man fas två (omhoppningen) direkt efter, det är alltså "flygande start", i grunden räknas bara felen (samt ev. överskriden tid, så det är förstås en maxtid) och i omhoppningen räknas antalet fel men det är oftast tiden som är avgörande.
Tack så jätte mycket, sånna kommentarer värmer verkligen :D

Alice om Vila för ponnyn:
Hej igen ;) Jag undrar också vad det är man behöver ha med sig till en tävling. Måste man ha med sig det gröna kortet eller räcker det med ryttalincens? är det något mer ryttaren behöver ha med sig om man tävlar ridskolehäst?:)


Det som alltid är bra att ta med sig på tävlingen, och som ska visas upp innan urlastning är: Hästpass, mätintyg (ponny), vaccinationsintyg, ryttarlicens, grönt kort och ev. häst/ponnylicens om tävlingen är på regional nivå eller högre. Men om du rider ridskole häst så är nog det enda du behöver ta med ryttarlicens och Grönt kort, så på den frågan är svaret att du behöver både och :) Kom ihåg nummerlapp också!


Kommentarer
klara

låter jättebra ! :) ska dit och kika i moen :)

2010-09-27 @ 15:11:39
URL: http://klaralevenstam.se
klara

hon måste ta med sig vaccinationsintyg också ! :)

2010-09-27 @ 15:13:09
URL: http://klaralevenstam.se
Julia

sv; Det går mycket förkylningar nu! Inte så kul... ;) Nej, jag har ingen egen häst. Jojje (hästen på alla bilder typ;D) är min medryttarhäst sedan ungefär 2-3 år tillbaka :) Jag antar att London är din häst? ;)

2010-09-27 @ 17:02:40
URL: http://juliaths.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0