Roo gård lokal hoppning

Här kommer gårdagens resultat! Och som jag skrev var förutsättningarna verkligen inte dem bästa, Roo gårds ridhus är väldigt litet (20x40m) och det funkar inte riktigt med stora ponnysar... B-ponnysarna gick det ju bra för men det blev mycket svårare för oss. Dem hade ju flyttat in tävlingen pga väderprognosen men det kom inte en enda regndroppe under hela dagen, inte förrän vi åkte hem och då var hela tävlingen slut. Dumt.

LC - två faser
London kändes vääääldigt spänd, men det funkade med övertalningstekniken och vi kravlade oss över alla hinder. Däremot blev det ett alldeles för flackt språng på första hindret i andra fasen så det drog London med sig. Det var jätte många som rev det hindret, det var ett maxat plank som låg väldigt dumt. Red väldigt lugnt i omhoppningen och kom precis första utanför placering, lite surt men jag var nöjd :)
0/4 fel - ??,??/28,??


LC - lagklass
Fy... Dem tre första hindrena gick bra, men på fjärde stängde London av helt, han kändes jätte positiv på väg mot hindret men sen fick han typ syn på något? Hindret var jämsides med den lilla läktaren och det var ganska mycket liv där och nu i efterhand så tror jag att det var något där han blev spänd över. Fick två stopp och ett nedslag på det hindret... Dumt. Men sedan hoppade han dem fyra sista hindrena bra, och som tur var kunde dem räkna bort mitt resultat och jag förstörde inte helt för laget eftersom båda SW's lag gick till finalen :D
16 fel - 74,?

Jag är egentligen ganska nöjd över dagen, det var första gången vi hoppade i ridhus sen Tusseträningen i början av juni när det gick skit, och trots att han var spänd i första klassen så kunde jag få över honom, duktiga London <3 Och så var det ju ett litet ridhus så det fanns typ ingen möjlighet att rida på ordentligt och så...


Kommentarer
Liza

Tack och detsamma!!! :) Vilken söt ponny!!

Och oooh nu måste jag vara med och tävla om böckerna! :))

2010-09-26 @ 13:48:57
URL: http://lizas.blogg.se/
Julia

haha ush, saker på läktaren kan verkligen förstöra ;/ Men grattis ändå, (; Menart! Utebanor är lixom mycket större, inga konstiga läktare eller något, haha xd och även om utebanan inte är större än innebanan känns det ju så? Mycket roligare ute iaf ;)

2010-09-26 @ 14:10:08
URL: http://wannabegrey.blogg.se/
mollie samuelsson& linn karlsson

är du med i div2? :))

2010-09-26 @ 20:36:37
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0